ما ایرانیها

مروری بر رفتارهای ما ایرانیها

ما ایرانیها

مروری بر رفتارهای ما ایرانیها

در گذشته سیر می کنیم

بخشی از سخنرانی دکتر یوسف اباذری استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران...!‌

‌‌

‌دنیا به سرعت در حال پیشرفت هست و ما با افتخار کردن به نیاکانمان وقتمان را هدر میدهیم. 

عده ای در 1400 سال پیش زندگی میکنیم و عده ای پا را فراتر گذاشته و در 2500 سال پیش زندگی میکنیم ، و جالب اینجاست این دو گروه دائم با هم سر ستیز داریم. 

دائمأ در حال مسخره کردن عرب ها هستیم و آنان را تنبل خطاب میکنیم ، بدون اینکه پیشرفت های آنها را ببینیم. به راستی به معماری مدرن و زیبای شهرهایشان دقت کرده ایم؟  ادامه مطلب ...

پیش درآمد

سلام

بسیاری از ما نسخه واحدی برای مردمان یک سرزمین مثل ایران متصور هستیم. مثلا فلان شهر مردم خسیسی دارد یا فلان شهر مردمانی تنبل.

در مورد ایران عده ای به افراط بدگویی می روند و همه چیز را با عینک بدبینی می بینند که چه شد و چه شد و ما پیشرفت نکردیم و همش تقصیر مردم است یا تقصیر دولت و مجلس و.غرب وعرب.

برخی هم ایرانیها را بسیار هوشمند می دانند و دنبال آن هستند که ببینند فلان ایرانی در اروپا یا آمریکا چه موفقیتی به دست آورده تا او را به عنوان یک ایرانی موفق و نخبه معرفی کنند.

برخی از این افراد دنبال این آمارند که چنددرصد دانشمندان ناسا ایرانیند و ...

اما واقعیت امر این است که ما ایرانیها مردمانی هستند مانند سایر سرزمینها . نه بیشتر نه کمتر. خوب و بد , هوشمند و بی عقل , بد اخلاق و خوش اخلاق, دزد و نیکوکار و... همه در این سرزمین حضور دارند. در این وبلاگ سعی می شود به رفتارهای غالب در مردمان سرزمینمان بپردازیم. برخی مقالات ممکن است کپی برداری باشد از سایر منابع.